Start met het in kaart brengen van de huidige processen op vlak van forecasting, werving en selectie, onboarding, poolmanagement en planning, administratie en facturatie, rapportage, HSEQ (health, safety, environment en quality) en meer. Wie doet er wat, wanneer en hoe? Vervolgens kan je onderzoeken welke stappen in deze processen geoptimaliseerd kunnen worden en waar automatisering mogelijk is.
“Zo realiseerden we voor een bedrijf actief in de voedingsindustrie een tijdsbesparing van 1 uur per week door een optimalisatie in de prefacturatie door te voeren. Bovendien werd de foutenlast met 90% verminderd, wat zowel bij de klant als bij SD Worx voor extra tijdswinst zorgde,” aldus Caroline Koterba.
“In een ander geval, bij een schoonmaakbedrijf, werd werkkleding al bij de screening aan kandidaten verstrekt. Dit leidde tot aanzienlijke kosten, vooral wanneer kandidaten uiteindelijk niet in dienst traden. Samen met de klant hebben we dit probleem opgelost door een centrale oplossing te implementeren, wat de kosten aanzienlijk verlaagde.
Om processen te optimaliseren en automatiseren, heb je de juiste tools nodig. Dat brengt ons bij de volgende stap om de TCO van je personeel onder controle te houden.